Op goed geluk: Hoofdstuk 3

"Nou, welkom dan, op mijn eigen site. Ik vind het lastig om te bedenken wat ik hier moet schrijven aangezien ik nog nooit de behoefte heb gehad om een blog bij te houden. Ik heb zelfs nog nooit een dagboek gehad. Dus heb geduld met me.

Misschien moet ik beginnen met mezelf voorstellen en ook waarom ik dan toch een blog ben begonnen. Ik ben Jasmine, eind twintig, kind van gescheiden ouders, met een oudere broer waar ik geen contact meer mee heb. Lang verhaal. En na een aantal dramatisch verlopen relaties (vooral vanwege mijn rampzalige keuz in mannen) even welbewust single. Bang voor spinnen, allergisch voor wasverzachter, onnodige lichamelijke inspanning (ook wel genoemd "sporten") en mannen met gouden tanden. Tot voor kort werkzaam als interim marketing manager en op dit moment op sabatical. Werkloos dus. En dat was het wel zo'n beetje.

Geen hobbies. Ik ben namelijk een workaholic, een rasechte. Mijn hobby was mijn werk. Daar kwam ik alleen pas achter toen ik besloot er een paar maanden tussenuit te gaan. Wat eigenlijk betekende dat ik me vreselijk aan het vervelen was. Geloof me, na drie dagen bankhangen, flims kijken en pizza vreten lijkt een sabatical van drie maanden een eeuwigheid. In hel, welteverstaan.

"Gelukkig" heb je dan vriendinnen. Tussen haakjes ja, want op dit moment weet ik niet of ik zo blij met ze ben. Zij zijn namelijk de reden van mijn blogavontuur. Ze hebben namelijk besloten -aangezien ik geen passies heb naast werken- om me er een paar toe te wijzen. Help! En ik ben zo stom geweest om er nog mee in te stemmen ook. Nee, ik was nog niet eens dronken. Dus nu mag ik -wat, MOET ik- elke twee een nieuwe "hobby" proberen, in de hoop iets te vinden wat me echt leuk lijkt. Ha! Fat chance! Vraag ik me af waarom kickboxen erop staat, dat wordt nooooooit wat. Maar goed, braaf en volgzaam als ik ben (ahum) zal ik de lieve vriendinnen op de hoogte houden van de martelingen.... eh... hobbies. En zo'n blog scheelt nou eenmaal telefoonkosten. Dus vandaar.

Ik heb nog even rust. De heksen hebben niet besloten wanneer ik precies moet beginnen, dus ik heb mezelf nog twee weken voorbereidingstijd gegeven. Dan maar een week langer sabatical (of een korter activiteitenprogramma ;)). Waar ik aan ga beginnen? Weet ik nog niet zeker, iets rustigs. Schilderen of yoga ofzo.


Wees vooral niet bang om me aan te moedigen... ik ga heel veel support nodig hebben.

Groetjes,

Jasmine"

0 meningen. Geef ook je mening!:

Een reactie plaatsen

Opbouwende kritiek en tips zijn altijd welkom!